Funkcje i potencjał informacyjny sloganu w hasłach wyborczych kandydatów na prezydenta RP w 2015 roku

Abstract
Celem artykułu jest prezentacja i systematyzacja haseł wyborczych, jakimi posługiwali się kandydaci na urząd prezydenta w wyborach w 2015 roku. Ich analiza służyć ma próbie udzielenia odpowiedzi na pytanie o potencjał informacyjny sloganów wyborczych, uściśleniu czy niosą one za sobą istotnie informacje o kandydacie i jego programie czy też mają inne cele. W artykule postawiono tezę, że hasła wyborcze w większym stopniu oddziałują na emocje wyborców niż na ich wiedzę o kandydacie lub jego programie wyborczym.
Description
Keywords
Citation
Klepka R., Funkcje i potencjał informacyjny sloganu w hasłach wyborczych kandydatów na prezydenta RP w 2015 roku [w:] Kultura informacyjna w ujęciu interdyscyplinarnym. Teoria i praktyka, red. H. Batorowska, Z. Kwiasowski, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Instytut Bezpieczeństwa i Edukacji Obywatelskiej, Katedra Kultury Informacyjnej i Zarządzania Informacją, Kraków 2016, s. 153-162