Uczenie się głębokie jako efekt studiowania

Abstract
Dynamiczne zmiany ekonomiczne i polityczne wpływają na zadania edukacji akademickiej. Ulega ona głębokim przeobrażeniom. Potrzeby gospodarcze i wynikająca z nich polityka państwa wpływają na charakter wiedzy przekazywanej czy kształtowanej na uczelniach. Umasowienie edukacji znacząco wpłynęło na obniżenie standardów kształcenia akademickiego. Uczenie się głębokie jako efekt akademickiego uczenia się dorosłych stanowi warunek konieczny funkcjonowania uniwersytetu. Zachodzi uzasadniona obawa, że ze względu na postępującą ewolucję edukacji akademickiej uczenie się głębokie na uczelniach wyższych będzie zjawiskiem rzadkim i elitarnym. Dynamic economic and political changes influence the task of academic education. It undergoes profound changes. Economic needs and the resulting government policy affect the reduction of nature of knowledge transferred or constricted on college campuses. Massification of education significantly contributed to lowering academic standards. Deep learning as the effect of academic adult learning is a prerequisite for the functioning of the university. There is justified concern that due to the progressive evolution of higher education, deep learning in higher education is rare and elite.
Description
Keywords
Citation
D.Ciechanowska, Uczenie się jako efekt studiowania [w]: D.Ciechanowska (red) Uwarunkowania efektów kształcenia akademickiego, Pedagogium, Szczecin 2012, s.111-129