Hamowanie pojazdów osobowych po przebiciu opony policyjną kolczatką, w przypadku opon standardowych i opon typu Run on Flat

Abstract
Operacja zatrzymania kierowcy niepodporządkowującego się poleceniom Policji, jest bardzo trudna i niebezpieczna. Zagrożenie może dotyczyć zarówno samego funkcjonariusza, osoby zatrzymywanej jak i osób postronnych. W ramach badań wykonano serie kontrolowanych przejazdów po kolczatce policyjnej z różnymi prędkościami, zaczynając od typowych prędkości w ruchu miejskim, aż do osiągnięcia prędkości charakterystycznych dla jazdy po autostradzie. Sprawdzono nie tylko zachowanie się pojazdu podczas momentu przebicia opony, ale również kierowalność i stateczność pojazdu podczas jazdy z już uszkodzoną oponą. Wykonano także porównanie standardowych opon i opon typu Run On Flat, umożliwiających jazdę bez ciśnienia powietrza. Dla obu typów opon przeprowadzono sprawdzenie skuteczności hamowania i wykonano jazdy przebiegowe, aż do chwili całkowitego zniszczenia barku opony. Badania te miały na celu sprawdzenie przydatności opon typu Run On Flat, w pojazdach policyjnych. Prace były realizowane w ramach projektu badawczo-rozwojowego nr 0R00000911, "Opracowanie wymagań technicznych i zakresu niezbędnego wyposażenia dla pojazdów policyjnych, na podstawie badań wzorcowych demonstratorów", prowadzonego przez WITPiS wraz z firma AMZ Kutno.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection