Kształcenie bibliotekarzy w zakresie pracy z trudnym czytelnikiem jako element wzmacniania zasobów klienckich biblioteki (w świetle orientacji zasobowej oraz teorii kluczowych kompetencji)

Abstract
W artykule przedstawiono zagadnienie wpływu nauki pracy z trudnym czytelnikiem na zasoby klienckie biblioteki. Punktem wyjścia do rozważań przedstawionych w artykule stała się teoria kluczowych kompetencji oraz orientacja zasobowa. Założono, iż każda biblioteka posiada unikalny zestaw zasobów materialnych i niematerialnych, gdzie do zasobów niematerialnych zaliczono zasoby klienckie. Umiejętność nawiązywania trwałych relacji z klientami (w tym współpracy z trudnym czytelnikiem) uznano za kluczową kompetencję biblioteki, która może stanowić źródło przewagi konkurencyjnej. Dokonano przeglądu i analizy szkoleń, w których uczestniczy kadra bibliotek, dotyczących sytuacji konfliktowych w bibliotece oraz obsługi trudnego czytelnika.
Description
Keywords
Citation
WOJCIECHOWSKA Maja. Kształcenie bibliotekarzy w zakresie pracy z trudnym czytelnikiem jako element wzmacniania zasobów klienckich biblioteki (w świetle orientacji zasobowej oraz teorii kluczowych kompetencji). Bibliotheca Nostra. 2020, nr 1, s. 45-61
Belongs to collection