Praktykowanie religii w nowych mediach. Katolicka przestrzeń Facebooka

Abstract
Książka jest analizą zmian, jakie dokonują się w religii w związku z wykorzystywaniem kolejnego nowego medium, jakim jest Facebook. Facebook jest tu traktowany jako jeden z wielu serwisów społecznościowych, a zarazem jako serwis wyjątkowy pod względem popularności, liczby użytkowników i zadomowienia się w ich codzienności. Jest także przykładem globalnego narzędzia aplikowanego do lokalnych (pod względem przestrzeni, ale też czasu) wzorów religii i religijności. Celem książki jest uchwycenie sposobów myślenia o religii przez pryzmat używania medium, które wciąż jeszcze jest nowe, które oferuje wgląd w sposoby swojego działania, którego rola i znaczenie podlega jeszcze społecznym negocjacjom, a jego istnienie balansuje na granicy „oczywistości” i „nieoczywistości”. W połowie drugiego dziesięciolecia XXI wieku internet (w wersji 1.0) już takim medium nie jest, ale internet w wersji Web 2.0 – jeszcze tak. Kategoria religii i religijności została ograniczona do polskich rzymskich katolików, posługujących się – dla wyrażania swojej wiary i przynależności – Facebookiem jako narzędziem, które nie jest powszechnie włączane w zestaw narzędzi konfesyjnych, ale jest narzędziem powszechnie używanym do budowania i wyrażania tożsamości, budowania i podtrzymywania relacji społecznych.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection