Co zniechęca studentów pedagogiki do zaangażowania w naukę na studiach?

Abstract
Celem badania, którego wyniki zostały przedstawione w niniejszym artykule, było udzielenie odpowiedzi na pytanie o czynniki zniechęcające studentów pedagogiki do zaangażowania w naukę na studiach. Badanie ankietowe przeprowadzono w kwietniu 2019 r. na próbie 150 studentek i studentów pedagogiki wczesnej edukacji Uniwersytetu Gdańskiego. W ramach autorskiego kwestionariusza ankiety respondenci zostali poproszeni o wskazanie tych czynników, które – ich zdaniem – miały wpływ na zmniejszenie ich poziomu zaangażowania w naukę na studiach. Badane osoby lokowały źródło barier zaangażowania w naukę na studiach zarówno po stronie programu studiów i uczelni, po stronie osób prowadzących zajęciach, po stronie innych zewnętrznych barier, ale też bardzo często studenci dostrzegali, że problemem są oni sami, a więc ich postawy wobec nauki, motywacja oraz ich zachowanie.
Description
Keywords
Citation
Atroszko B., Co zniechęca studentów pedagogiki do zaangażowania w naukę na studiach? [W:] “Reviewed Proceedings of the Interdisciplinary Scientific International Conference for PhD students and assistants QUAERE 2020”, vol. X, June 22- 26, 2020, Magnanimitas, Hradec Králové, The Czech Republic, s. 1047-1056. ISBN 978-80-87952-32-0.