CDV-WAY#2 Sposób na ciekawy kurs e-learningowy. Poradnik metodyczny dla Trenera

Abstract
Druga część CDV-way#2 jest metodyczną kontynuacją części poświęconej kształceniu zdalnemu. Przeznaczona jest dla trenerów i wykładowców prowadzących zajęcia zarówno zdalne, jak i stacjonarne (w sali dydaktycznej/szkoleniowej). Uniwersalizm podręcznika wynika z naszej wiary w to, że określone elementy metodyczne projektowania zajęć dla studentów/słuchaczy powinny być podstawowym elementem warsztatu pracy każdego dydaktyka – bez względu na staż pracy, czy formę prowadzenia zajęć. Tworząc niniejszy materiał przyświecał nam jeden cel: chęć zainspirowania każdego trenera, aby przygotowując zajęcia zastosował osiem wypracowanych przez nas podstawowych kroków: 1. Konstruowanie ciekawego tematu zajęć. 2. Opracowanie celów zajęć na podstawie efektów uczenia się. 3. Określenie kryteriów oceniania studenta/słuchacza. 4. Wykorzystanie skutecznej i wartościowej informacji zwrotnej. 5. Dobranie i odpowiednie przedstawienie treści kształcenia. 6. Dobranie odpowiednich i adekwatnych do celów metod kształcenia (preferujemy metody aktywizujące). 7. Skonstruowanie jasnych zasad oceniania. 8. Wykorzystanie różnych form ewaluacji zajęć w celu doskonalenia warsztatu pracy.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection