Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZakrzewska, Urszula
dc.date.accessioned2018-09-28T21:07:12Z
dc.date.available2018-09-28T21:07:12Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://depot.ceon.pl/handle/123456789/15860
dc.description.abstractPrzedmiotem niniejszej pracy jest tożsamość Miljenka Jergovicia ze szczególnym uwzględnieniem jej narracyjnego charakteru. Autorka pracy dokonuje analizy na podstawie przeprowadzanych z pisarzem wywiadów oraz literatury autobiograficznej: zbiorów opowiadań Sarajevski marlboro, Mama Leone, zbioru esejów Historijska čitanka 1, powieści (eseju) Ojciec oraz zbioru esejów Muszkat, kurkuma i cytryna. Spojrzenie z Zagrzebia. Omówione zostają zagadnienia z pogranicza psychologii, filozofii i literatury, takie jak: tożsamość ponowoczesna i liminalna; procesy autoidentyfikacji, autokreacji i tworzenia wizerunku. Kolejno wymienia się poszczególne komponenty tożsamości pisarza: bycie autorem i czytelnikiem, członkiem rodziny i społeczeństwa, emigrantem, Chorwatem i sarajewianinem.pl
dc.language.isopl
dc.publisherWydział Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiegopl
dc.rightsDozwolony użytek*
dc.subjecttożsamość narracyjnapl
dc.subjecttożsamość ponowoczesnapl
dc.subjectliteratura autobiograficznapl
dc.subjectautokreacjapl
dc.subjectwizerunekpl
dc.subjectMiljenko Jergovićpl
dc.titlePisanie siebie: Miljenko Jergović i kwestia tożsamościpl
dc.typemasterThesispl


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Dozwolony użytek
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub o innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego.