Przeglądaj według afiliacji "Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna"
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
-
Arteterapia jako forma wspomagania funkcjonowania społecznego dziecka z autyzmem. Studium indywidualnego przypadku
(Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2022)Artykuł przedstawia analizę teoretyczną i empiryczną problematyki wykorzystania arteterapii we wspomaganiu funkcjonowania społecznego dziecka z autyzmem. Na podstawie analizy teoretycznej (ujęcie definicyjne pojęcia ... -
Koncepcje rozwoju polskiego przemysłu okrętowego w latach 1919–1939
(Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2022)W artykule przedstawiono koncepcje rozwoju II Rzeczypospolitej w latach 1919–1939. Opracowanie ma charakter krytyczny; ukazuje, iż w przeciwieństwie do planów rozbudowy floty handlowej, które cechował realizm, koncepcje ... -
Pedagogika Marii Montessori – wspomnienie w 150. rocznicę urodzin i 70. rocznicę śmierci
(Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2021)Pedagogikę Marii Montessori nadal trzeba odkrywać i to nie tylko w od-niesieniu do trzech pierwszych lat życia dziecka, ale do lat późniejszych, szczególnie po szóstym roku życia. Kształcenie wyobraźni, sumienia, miłości ... -
System pedagogiczny Marii Montessori w świetle opinii absolwentów i badań empirycznych. „Szkoły w drodze”
(Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2022)W artykule przedstawiono wyniki obszernie zakrojonego, aktualnego studium na temat opinii absolwentów szkół montessoriańskich w Niemczech. Stwierdzono w nim, mimo obecnych uwag krytycznych, przewagę opinii pozytywnych. ... -
Współczesne poglądy na funkcjonowanie kobiety w rodzinie
(Gdańska Wyższa Szkoła Humanistyczna, 2022)Problematyka małżeństwa i rodziny stała się współcześnie żywym tematem, przedmiotem wieloaspektowych rozważań, analiz i kontrowersji. Małżeństwo i rodzina odgrywają ogromną rolę w życiu każdej jednostki i są uznawane za ... -
Wychowanie w rodzinie i dla rodziny osób dorosłych w świetle instytucji oświatowych
(Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego, Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej w Jeleniej Górze, 2012)The issue of family education is one of the most recent social problems. Reflections on the problems of education in the family life of adults was the basis of the study aimed at investigating the state of readiness of ...