Wychowanie fizyczne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przegląd badań

Abstract
Artykuł jest przeglądem badań przeprowadzonych w różnych krajach na temat edukacji włączającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi (SPE) na lekcjach wychowania fizycznego w szkole ogólnodostępnej. Z analizy zebranego materiału wynika, iż badania na ten temat częściej prowadzone są wśród nauczycieli wychowania fizycznego. Rzadziej badana jest perspektywa uczniów z SPE, niezależnie od stopnia i rodzaju ich niepełnosprawności.

The article is a review of research conducted in different countries on the subject of education involving students with special educational needs (SEN) in physical education classes in a public school. The analysis of the collected material shows that research on this topic is more often conducted among teachers of physical education. The perspective of pupils with SEN is less often examined, regardless of the degree and type of their disability.
Description
Keywords
Citation
Kienig, A. (2018). Wychowanie fizyczne uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przegląd badań. Roczniki WSWFiT, kw. 4(26): 62-73.
Belongs to collection