Trend do niekupowania

Abstract
Trend do niekupowania jest zjawiskiem dostrzeganym od tysiącleci, choć w dobie Internetu nabiera zupełnie nowego znaczenia. Wymienianie się, odnawianie, przerabianie oraz pożyczanie ukazane w dzisiejszym świecie wyglądają zupełnie inaczej. Nowe technologie zmieniają komunikację międzyludzką, a więc również wszelkie procesy, które między jednostkami następują. Dane zostały zebrane na podstawie 15 wywiadów osobistych zogniskowanych, analizy pól semantycznych słowa „konsumpcjonizm”, analizy treści stron internetowych, transkrypcji z wywiadów oraz artykułów prasowych dotyczących poruszanej tematyki, obserwacji uczestniczącej podczas kilkudziesięciu wymian oraz warsztatów przerabiania ubrań. Artykuł zawiera dodatkowo dyskusje nad pojęciem konsumpcjonizmu, które wydaje się być kluczowe dla tematu trendu do niekupowania. Przywołując opinie badanych okazuje się, ż e konsumpcjonizm jest rozumiany zupełnie inaczej potocznie a przez badaczy społecznych. Skutkuje to między innymi negatywnym podejściem do tego zjawiska przez badanych. Jak się jednak okazuje ich działania wskazują na całkowite zaangażowanie w konsumpcjonizm.
Description
Praca licencjacka została opublikowana w "Studiach socjologicznych" w części "Młoda socjologia": http://www.studiasocjologiczne.pl/pliki/trend_1.pdf
Keywords
Citation