Pisanie siebie: Miljenko Jergović i kwestia tożsamości

Abstract
Przedmiotem niniejszej pracy jest tożsamość Miljenka Jergovicia ze szczególnym uwzględnieniem jej narracyjnego charakteru. Autorka pracy dokonuje analizy na podstawie przeprowadzanych z pisarzem wywiadów oraz literatury autobiograficznej: zbiorów opowiadań Sarajevski marlboro, Mama Leone, zbioru esejów Historijska čitanka 1, powieści (eseju) Ojciec oraz zbioru esejów Muszkat, kurkuma i cytryna. Spojrzenie z Zagrzebia. Omówione zostają zagadnienia z pogranicza psychologii, filozofii i literatury, takie jak: tożsamość ponowoczesna i liminalna; procesy autoidentyfikacji, autokreacji i tworzenia wizerunku. Kolejno wymienia się poszczególne komponenty tożsamości pisarza: bycie autorem i czytelnikiem, członkiem rodziny i społeczeństwa, emigrantem, Chorwatem i sarajewianinem.
Description
Keywords
Citation
Belongs to collection